0754 308 781 [email protected]
Mâncărime, 6 Motive Pentru Care Senzația Apare După Un Duș

Mâncărime, 6 motive pentru care senzația apare după un duș

Mâncărime, 6 motive pentru care senzația apare după un duș. Descoperiți sfaturile experților pentru remedierea acestor probleme.

Indiferent dacă vă place o îmbăiere lungă și relaxantă sau practică și rapidă, după un duș bun ar trebui să vă simțiți revigorate, întinerite și, evident, curate. Dar o senzație de mâncărime? Pare suspectă.

De fapt, este destul de obișnuit să simțiți o mâncărime după un duș. Dacă vă confruntați frecvent cu această situație nu este cazul să vă faceți griji.

Există o mulțime de moduri în care puteți găsi ușurare. Mai jos, în acest articol de blog, am pregătit 6 motive pentru care apare această mâncărime. De asemenea, vedem și cum să vă asigurați că dușurile viitoare rămân liniștitoare.

Ce cauzează o mâncărime a pielii după duș?

Spuneți alături de noi: o barieră cutanată compromisă duce la o piele uscată, iritată și cu mâncărime. Când bariera se slăbește, pielea nu este în măsură să își îndeplinească cele două funcții principale:

  1. oprirea evaporării;
  2. împiedicarea intrării agresorilor de mediu, a iritanților și alergenilor.

O barieră puternică a pielii începe la duș (cel puțin de la gât în jos). Acestea fiind spuse, merită să fiți atente la obiceiurile voastre de la duș. Uneori, una sau două dintre acestea e tot ce este nevoie pentru ca mâncărimea pielii să se strecoare:

1. Folosiți un produs de curățare dur

Să începem cu unul din cei mai comuni vinovați de mâncărimea pielii după duș: săpunul. Săpunurile tradiționale pot conține sulfați (ajută la realizarea spumei dar pot afecta microbiomul pielii), precum și parabeni ori parfum iritant.

Parfumul artificial provoacă sensibilitate, umflături, mâncărime și erupții cutanate. Pe de altă parte, parabenii și alți conservanți obișnuiți au fost legați de reacțiile alergice.

2. Apa este prea fierbinte

Apa fierbinte are, de asemenea, capacitatea de a elimina uleiurile și lipidele naturale de pe piele. Când compromiteți bariera lipidică (reprezintă 50% din epidermă), bariera pielii nu este prea departe.

În plus, apa fierbinte se evaporă mai repede. Înseamnă că, cu excepția cazului în care vă hidratați imediat vă va lăsa pielea și mai uscată decât înainte.

3. Dusurile tale sunt prea lungi, ceea ce poate conduce la mâncărime

Există, de asemenea, ceva de spus despre durata timpului petrecut sub duș. Și dacă locuiți într-o zonă cu apă dură? Ei bine, este „furtuna perfectă”.

Apa dură poate fi foarte uscată. Expunerea frecventă a pielii (mai ales dacă e deja predispusă la uscare) poate agrava aceste condiții.

4. Te speli prea des

Acest lucru poate fi o surpriză, dar este posibil să nu fie nevoie să faci duș în fiecare zi! Desigur, situația va depinde și de mediul sau obiceiurile stilului tău de viață.

Însă, s-ar putea să nu fie necesară o spălare zilnică. Dacă pielea este uscată sau cu senzație de mâncărime ar trebui să vă schimbați programul.

5. Folosiți un detergent de rufe iritant

Pentru unii, este vorba mai mult de prosop decât de dușul în sine. De exemplu, în funcție de detergentul pentru rufe pe care îl utilizați.

Din nou, agenții de curățare tradiționali pot conține agenți tensioactivi duri. Aceștia sunt excelenți în îndepărtarea petelor de grăsime încăpățânate. Însă, se poate să nu fie prea buni pentru pielea sensibilă.

În detergenți pot exista și alte ingrediente iritante. Aceste ingrediente pot provoca dermatită în cazul în care pielea e sensibilă.

6. Aveți o afecțiune a pielii care provoacă mâncărime

Datorită naturii sale de uscare, apa este un factor declanșator obișnuit pentru afecțiunile pielii sensibile. Prea mult contact cu apa sau scăldatul necorespunzător pot provoca iritații.

Mai ales dacă udați în mod repetat pielea fără a o hidrata imediat după aceea.

Deci, dacă mâncărimea pielii nu dispare, vă recomandăm să consultați un medic dermatolog. Acesta vă va ajuta să identificați care este problema.

Cum se gestionează mâncărimea

Nu trebuie să vă răsturnați complet rutina de duș, dar poate încercați câteva dintre aceste sfaturi. Notă: microbiomul pielii fiecăruia este unic. În aceste condiții, nu există un singur răspuns magic pentru ameliorarea mâncărimii.

Găsiți ce funcționează pentru tine cu sfaturile de mai jos. Dacă uscăciunea și mâncărimea nu dispar, puteți lua în considerare următoarele idei:

1. Folosiți produse de curățare ușoare care susțin microbiomii

Pentru a evita iritarea de la ingredientele care afectează pielea, evitați-le în produsele de curățat. Săpunurile ideale sunt făcute fără sulfați duri, cum e laurilsulfatul de sodiu, care pot deteriora bariera pielii.

Cu toate acestea, vă recomandăm, de asemenea, să faceți un pas mai departe. Căutați produse de curățare ce conțin și ingrediente hidratante, echilibrante, care susțin barierele.

Săpunurile pentru mâini pot fi îmbogățite cu ingrediente calmante și hidratante. Putem include aici laptele, aloe vera sau mierea și fulgii de ovăz.

Orice ingrediente ce restabilesc bariera și ajută readucerea pH-ului în intervalul normal (ușor acid) sunt imperative. Pielea noastră are un strat invizibil și trebuie să respectăm pH-ul pentru a vă menține sănătatea.

2. Încercați dușuri mai reci sau mai scurte

Așa cum vă vor spune mulți dermatologi: rămâneți la dușurile călduțe. Nu numai că veți evita de a vă lipsi pielea de lipidele cruciale. În plus, dușul într-o apă mai rece este o modalitate excelentă de a readuce umezeala în piele.

Dacă preferați un duș mai cald (ajută la reducerea stresului), asigurați-vă că nu stați prea mult. În acest mod, puteți reuși să evitați uscarea pielii.

3. Hidratați-vă imediat pentru a evita orice senzație de mâncărime

După acoperirea corpului cu umezeală (apă), sigilarea este esențială. Este esențială hidratarea pentru a restabili acele lipide și a încuraja regenerarea bacteriilor sănătoase.

Dacă aștepți prea mult, fereastra îngustă de oportunitate se poate închide. Astfel, puteți sigila ingredientele nutritive din piele înainte ca toată apa să se evapore de pe suprafață.

De asemenea, trebuie să lăsați pielea puțin umedă, astfel încât să blocați respectiva hidratare. În astfel de condiții, nu te usca imediat!

Mai degrabă, usucă-te ușor cu un prosop, astfel încât să nu ajungi complet uscată. Folosiți o loțiune de corp, cremă sau ulei până când sunteți practic complet acoperită.

4. Răcoriți-vă loțiunile și cremele

Sunteți în căutarea unei ameliorări instantanee? Încercați să lăsați cremele hidratante în frigider pentru câteva minute înainte de aplicare.

Este un truc clasic: o temperatură mai scăzută vă contractă vasele de sânge (vasoconstricție). „Păcălește” nervii care simt senzația de mâncărime și duc la un efect răcoritor și calmant.

Puteți folosi chiar și o compresă rece sau cuburi de gheață. Temperatura „frânează” ciclul neîncetat de mâncărime, astfel încât să nu vă iritați în continuare pielea.

5. Consultați un medic dermatolog pentru mâncărime

Mâncărimea pielii rămâne cronică sau vă confruntați cu o iritație severă? Vă recomandăm să îi dați dermatologului un telefon. Este important să vă asigurați că nu aveți o afecțiune de bază sau o reacție alergică.

Lăsați problema pe seama profesioniștilor. Aceștia vă pot ajuta să ajungeți la rădăcina problemei. În acest mod puteți găsi tratamente mai bine orientate spre ameliorare.

Concluzie

Simțirea mâncărimii după duș este destul de obișnuită. Înseamnă, în esență, că aveți o barieră a pielii compromisă. Nu este nimic tragic, dar în majoritatea cazurilor puteți găsi ușurare prin câteva modificări simple.

În cazul în care aveți alte întrebări să invităm să intrați în contact cu noi.

This Post Has 0 Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back To Top