0754 308 781 [email protected]
Managementul Livrării, Trecerea De La Software La Platforme

Managementul livrării, trecerea de la software la platforme

Managementul livrării, trecerea de la software la platforme. Cumpărătorii sunt tot mai pregătiți să plătească pentru opțiunile preferate.

Pentru a se potrivi așteptărilor de viteză și comoditate la preț rezonabil companiile s-au orientat spre soluții dedicate de gestionare a livrărilor.

Diferitele sisteme software se adresează diferitelor părți ale lanțului de aprovizionare. De la gestionarea operațiunilor back-end, până la punctele de contact de ultimă oră cu clienții.

Dar întreprinderile ar trebui să țină cont de faptul că orice software de gestionare trebuie să aibă în vedere întregul proces de livrare, nu doar o singură componentă.

Doar în acest mod se poate avea un impact considerabil asupra KPI-urilor.

Utilizarea diferitelor programe software pentru diferite elemente ale operațiunii de livrare este posibilă. Combinația de soluții independente ce nu funcționează împreună va limita gradul în care afacerile își pot îmbunătăți și optimiza operațiunile.

Când vine vorba despre gestionarea livrărilor, companiile trebuie să gândească mai mult.

Managementul livrării realizat în mod corect

Managementul livrării se referă la procesele ce permit transferul cu succes al mărfurilor dintr-o locație în alta. Software-ul de gestionare a livrării este utilizat în procesele din jurul transportului mărfurilor de la o locație la alta, de-a lungul lanțului de aprovizionare.

Deși gestionarea livrării se poate referi și la gestionarea livrabilelor, cum ar fi un proiect sau un proces, acest articol de blog se referă în mod specific la livrarea bunurilor.

8 caracteristici necesare într-un software pentru managementul livrării:

  • integrare cu POS și platforme de comerț electronic pentru a gestiona îndeplinirea comenzilor;
  • învățare automată și capabilități bazate pe AI pentru a prezice și îmbunătăți livrarea;
  • expedierea comenzilor către șoferul sau flota relevantă;
  • planificarea și optimizarea rutei;
  • urmărirea comenzilor sau a vehiculelor în timp real pentru reduceri la carburant;
  • notificări și alerte în timp real pentru dispecerii și membrii echipei de back office;
  • aplicații pentru gestionarea fluxului de livrare;
  • comunicări între șoferi și back office.

Software-ul pentru managementul livrării este esențial în eficientizarea operațiunilor din comerțului electronic. Face acest lucru prin conectarea sistemelor de comerț electronic și logistică, împreună cu date despre comandă, inventar, flotă și disponibilitatea șoferului.

Prin digitalizarea și conectarea diferitelor părți și procese implicate în livrare software-ul de gestionare a livrării ajută companiile să efectueze mai ușor livrarea.

De la planificarea rutelor, la urmărirea în timp real a clienților și dovada digitală a livrării.

Majoritatea software-urilor de gestionare a livrării includ câteva funcții. Pentru a ajuta la gestionarea operațiunilor de livrare afacerile trebuie să exploreze instrumente ce îmbunătățesc atât eficiența cât și experiența clienților pe întregul lanț de aprovizionare.

Iată 9 exemple despre cum se poate dezvolta impactul îmbunătățirilor și al eficienței.

1. Integrări în managementul livrării

Pentru furnizorii de servicii logistice, integrarea expeditorului este un punct major. Comercianții cu amănuntul și mărcile trebuie să „jongleze” cu mai mulți furnizori pentru a-și gestiona volumele ridicate și pentru a se lupta cu vizibilitatea livrării efective.

Software-ul pentru managementul livrării poate rezolva această problemă. Deși, doar platformele mari vor sprijini integrările necesare între sistemele expeditorului și furnizorul de livrare.

Unele companii cu operațiuni de livrare stabilite au implementat deja bucăți din soluția de gestionare a livrării. Aceste întreprinderi pot adopta o abordare modulară pentru a spori sistemele existente.

Opțiunile de integrare sunt esențiale în susținerea atât a sistemelor întreprinderii, cât și a partenerilor esențiali ai ecosistemului.

2. Acces flexibil la software-ul de gestionare a livrărilor

Persoana care se ocupă de software-ul pentru managementul livrării diferă în funcție de dimensiunea și tipul companiei. Companiile mai mici pot avea un singur manager de livrare.

Companiile mari pot avea o echipă de utilizatori: dispeceri, lideri operaționali sau mai mulți manageri de livrare pentru fiecare echipă.

Multe companii mari își vor externaliza livrările către un antreprenor. Oferă managerilor de livrare acces la software pentru a-și expedia șoferii, a-și urmări rutele și a gestiona fluxurile de livrare.

Doriți ca mai mulți manageri de livrare sau membri ai echipei să utilizeze software-ul cu permisiuni diferite pentru utilizatori? Căutați platforme mari ce pot sprijini clienții întreprinderii cu mai mulți terți parteneri.

3. Expediere

Mulți consumatori spun că livrarea în aceeași zi i-ar face mai loiali față de brand. Pentru astfel de livrări, comercianții și furnizorii de logistică trebuie să se concentreze pe digitalizare și automatizare.

Managementul livrării e piesa de bază în orice soluție de livrare la cerere. Oferă echipelor operaționale o interfață pentru programarea preluărilor și livrărilor.

4. Optimizarea traseului prin managementul livrării

Optimizarea rutei e o parte critică a operațiunilor de livrare. Implică o calculare a celor mai bune rute în livrare, atribuirea furnizorului optim și alți pași care accelerează livrarea și măresc capacitatea.

Un software de optimizare a rutelor va optimiza traseele pe baza unui singur factor. De exemplu, pe baza celui mai ieftin cost de livrare sau a celui mai rapid timp de livrare.

O abordare holistică a expedierii și rutării printr-o platformă de gestionare ia în considerare variabilele șoferului, flotei, comenzii și clienților.

Va acorda fiecărei variabile ponderare pe baza proceselor dvs. de afaceri unice.

Sistemul software trebuie să ia în considerare următoarele considerații:

  • ETA;
  • preț;
  • disponibilitatea flotei sau a șoferului;
  • clientul;
  • volumul pachetului;
  • prioritatea flotei.

O platformă flexibilă va deveni mai mare și mai complexă pentru întreprinderile ce utilizează mai mulți furnizori sau mai multe flote de livrare.

Se poate atribui nu doar un conducător unei livrări, ci și cea mai bună flotă, în funcție de disponibilitate, prețuri, performanță și zeci de variabile relevante.

Optimizarea expedierii și a rutei, împreună cu orice capacități de back office, ar trebui, în general, să fie extrem de configurabile.

De exemplu, un furnizor de servicii de logistică sau un restaurant poate prefera să folosească propriii factori de livrare pentru eficiență din punct de vedere al costurilor.

Aceștia vor recurge la flote contractate doar atunci când există o presiune a comenzilor în orele de vârf ale zilei sau sezonului. De asemenea, ar trebui să includă software pentru planificarea încărcării.

5. Vizibilitate

Care e una dintre cele mai importante valori ale vizibilității? Oportunitatea de a urmări și măsura datele privind diferitele componente ale operațiunilor dvs. de livrare.

Software-ul de gestionare a livrării simplifică urmărirea și generarea datelor de la diferite componente ale serviciului de livrare:

  • locația inventarului;
  • locația comenzii pe traseu;
  • vizibilitatea clienților privind starea comenzii etc.

Companiile nu vor ști neapărat cum să valorifice aceste date. Munca utilizării datelor pentru a înțelege exact unde sunt necesare ajustări devine mai dificilă, în ciuda utilizării tehnologiilor.

Având în vedere acest lucru, o platformă ce încorporează date și învățarea automată nu doar că poate urmări fluxurile în timp real, ci și traduce aceste date în informații cheie care vă ajută să vă îmbunătățiți livrările.

De la operațiuni de back office, la dovada livrării și feedback-ul clienților.

Platformele software sincronizează date de inventar. Oferă mai multor părți interesate aplicații pentru a urmări datele care pot reduce timpul de depozitare și, ca urmare, pot crește capacitatea de livrare.

6. Raportare și panouri de administrare

Managerii și echipele operaționale de back office se bazează deopotrivă pe software-ul de gestionare a livrării pentru a raporta operațiunile logistice, a înțelege și a lua decizii în cunoștință de cauză.

Lanțul de aprovizionare implică atât de mulți profesioniști, fiecare necesitând panouri de administrare unice, cu informații și permisiuni diferite.

De exemplu, un manager regional va dori un raport care să arate KPI-uri pentru fiecare locație și flotă. Pe de altă parte, un dispecerat de flotă ar trebui să poată vedea același raport pentru propriii șoferi.

Platforma de gestionare a livrării poate echipa profesioniștii din întregul lanț de aprovizionare cu date adecvate prin panouri de administrare concepute special.

Același lucru este valabil și pentru capabilitățile de raportare adresate în mod special diferiților jucători din lanțul de aprovizionare.

7. Unelte pentru șoferi

Datorită situației economice, șoferii sunt foarte solicitați. Pregătirea unor șoferi poate dura săptămâni și dacă este necesară mai multă expertiză tehnică, chiar luni.

Accesorizarea șoferilor cu instrumente care ușurează livrările poate avea un impact asupra succesului.

Șoferii de astăzi au nevoie de acces imediat la toate informațiile de livrare. De exemplu, date legate de clienți, informații despre comenzi, rutare și multe altele.

Mai mult, șoferii au nevoie de acces mobil la toate instrumentele necesare pentru a finaliza tranzacția. Putem include aici aplicații de plată, verificarea livrării, instrumente de evaluare și multe altele.

Este puțin probabil ca software-ul de gestionare care se concentrează doar pe soluții pentru managerii de livrare să se integreze sau să includă o aplicație pentru șoferi care conține toate aceste capacități.

Aici este nevoie de o platformă complexă.

Software-ul de gestionare a livrării ar trebui să includă instrumente care să îi ajute pe șoferi să livreze și să ofere servicii rapide, sigure și precise.

O platformă va avea, în general, o aplicație integrată pentru șoferi. Sau, va oferi integrarea în aplicația unei companii, astfel încât șoferii să aibă acces la:

  1. fluxuri automate de livrare. Fluxurile dintr-o aplicație oferă șoferilor o vizibilitate rapidă și clară asupra livrărilor și preluărilor viitoare, rute optimizate și instrucțiuni specifice pentru fiecare livrare;
  2. instrumente personalizate de gestionare a șoferilor. Instrumentele îi ajută pe șoferi să gestioneze programele de lucru, rapoartele de plată și alte funcții de back-end;
  3. siguranța șoferului. Promovarea livrărilor fără contact prin intermediul comunicațiilor digitale cu dispecerii și clienții.

8. Managementul livrării și experiența clientului

Optimizarea experienței clienților înseamnă concentrarea pe următorii factori:

  1. opțiuni multiple de îndeplinire. Experiența clientului începe la pagina de plată, unde se confruntă cu diferite costuri de livrare și opțiuni de îndeplinire. Câte opțiuni sunt prezentate? Li se vor oferi opțiuni de livrare mai puțin costisitoare, care durează mai mult? Există opțiuni mai rapide pe care le caută acum mai mulți consumatori?
  2. programare și reprogramare ușoară, automată. Pentru servicii sau livrări peste câteva zile, timpul efectiv de livrare este adesea programat după efectuarea plății. Apelarea manuală a clienților de la un centru de servicii pentru clienți necesită resurse umane. Dacă reprogramarea este complicată, clienții vor ignora acest pas. Companiile se vor confrunta cu livrări ratate;
  3. urmărire în timp real. Vizibilitatea ar trebui să includă urmărirea în timp real pentru clientul final. Pentru a oferi un serviciu de calitate, o companie trebuie să le arate clienților unde este pachetul lor în orice moment și să permită notificări pe parcurs;
  4. notificări ale clienților. O persoană medie primește 65 de notificări pe zi pe telefonul său. Această satisfacție instantanee a comunicării a alimentat creșterea nerăbdării consumatorului. În timp ce majoritatea acestor alerte sunt de pe rețelele sociale, oamenii caută și o notificare că bunurile sau serviciile pe care le-au comandat sunt livrate;
  5. feedback-ul clienților. Trimiterea de solicitări automate de feedback pentru clienți oferă informații valoroase. Acestea pot fi utilizate pentru a măsura performanța îndeplinirii sau pentru a identifica erorile. De asemenea, oferă clienților mesajul că nevoile lor sunt o prioritate de top pentru afacere.

9. Îmbunătățirea managementului livrării cu inteligență artificială

Două dintre cele mai frecvente utilizări ale învățării automate (o formă de IA) în managementul livrării este de a prezice termenele de livrare și previziunea cererii.

  • prognoză de sincronizare. Utilizată spre a înțelege mai bine cât timp petrec șoferii în depozit sau în altă locație de încărcare. Ori cât timp petrec în drum spre destinația de livrare sau la fața locului. Aceste date pot fi utilizate pentru a calcula estimări exacte ale timpului de livrare pentru clienți;
  • previziuni ale cererii. Comercianții caută cu disperare soluții pentru livrarea mărfurilor. Înțelegerea locului și momentului în care articolele vor fi solicitate ar putea ajuta expeditorii să prevină risipa, să asigure disponibilitatea produselor și să facă livrări mai fezabile.

Toate acestea sunt chestiuni de luat în considerare. Căutați o platformă care să vă permită să controlați și să îmbunătățiți elementele care dezvoltă experiența clienților.

10. Software de gestionare a livrărilor bazat pe cloud

De ce tot ceea ce facem astăzi online pare să trăiască în cloud? Deoarece datele stocate în cloud sunt mai accesibile, mai sigure și mai eficiente.

Gestionarea livrării ar trebui să aibă loc în cloud.

Orice platformă pentru gestionarea livrărilor ar trebui să ofere stocare bazată pe cloud. În acest mod se pot sprijini operațiuni largi care cuprind mai multe echipe din diferite regiuni sau țări.

Care e nivelul următor în tehnologia de gestionare a livrărilor?

Comerțul electronic și livrările sunt în creștere. Pentru a avea succes pe piață, companiile trebuie să ofere o experiență excelentă clienților în timp ce eficientizează și optimizează operațiunile pe backend.

Alegerea platformei corecte de gestionare a livrării este esențială pentru atingerea ambelor obiective.

Gestionarea livrărilor pe piața competitivă reprezintă aproximativ mai mult de un pas în flux. Este vorba despre abordarea operațiunilor din depozit până la pragul clientului.

Este despre trecerea de la un software logistic care rezolvă situații specifice de livrare, la o abordare de platformă care vă permite să gestionați, să perfecționați și să vă extindeți livrarea și logistica.

Pentru a avea succes pe piață, o companie trebuie să ofere livrări excepționale. De asemenea, trebuie să îmbunătățească și eficiența în cadrul organizației.

Alegerea unei platforme complete de gestionare a livrărilor este esențială pentru atingerea ambelor obiective. Succesul va depinde de valorificarea infrastructurii existente și de software-ul inovator de gestionare a livrării.

This Post Has 0 Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back To Top